Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Polityka Prywatności    Jak wyłączyć cookies? AKCEPTUJĘ
wersja tekstowa




           |             Od 2.03.2020 (poniedziałek) - zmiany w rozkładach jazdy na dni robocze linii nr 8, 12, 13, 17, 18            |             1 marca 2020 (niedziela) od 12:00 do 13:00 - czasowe zamknięcie ul. gen. S. Grota-Roweckiego            |             29.02.2020 (sobota), od 15:00 do 16:30 - wystąpią utrudnienia w funkcjonowaniu linii nr 6, 8, 13, 16, 17 i 31            |             Od 2.03.2020 (poniedziałek) - zmiany w rozkładach jazdy na dni robocze linii nr 8, 12, 13, 17,18            |             OD 17.02.2020 (PONIEDZIAŁEK) DO ODWOŁANIA AUTOBUSOWA KOMUNIKACJA ZASTĘPCZA ZA LINIE TRAMWAJOWE


Od 2.03.2020 (poniedziałek) - zmiany w rozkładach jazdy na dni robocze linii nr 8, 12, 13, 17, 18 1 marca 2020 (niedziela) od 12:00 do 13:00 - czasowe zamknięcie ul. gen. S. Grota-Roweckiego 29.02.2020 (sobota), od 15:00 do 16:30 - wystąpią utrudnienia w funkcjonowaniu linii nr 6, 8, 13, 16, 17 i 31 Od 2.03.2020 (poniedziałek) - zmiany w rozkładach jazdy na dni robocze linii nr 8, 12, 13, 17, 18 OD 17.02.2020 (PONIEDZIAŁEK) DO ODWOŁANIA AUTOBUSOWA KOMUNIKACJA ZASTĘPCZA ZA LINIE TRAMWAJOWE

Już od poniedziałku (10 lutego) nowe tramwaje na elbląskich liniach

Mowa o wagonach Moderus Beta MF 09 AC które elbląski samorząd zakupił dzięki pozyskaniu środków unijnych. Koszt zakupu nowych tramwajów wyniósł 13 204 050 zł, w tym dofinansowanie UE to 8 300 616 zł. Cztery fabrycznie nowe wagony tramwajowe przechodzą ostatnie odbiory techniczne. Piąty nowoczesny tramwaj gotowy będzie w przyszłym roku.

Ze względu na konieczność prowadzenia dalszych szkoleń motorniczych, od najbliższego poniedziałku do dyspozycji pasażerów zostaną oddane trzy z czterech wagonów, które zgodnie z założeniami początkowo pojawią się na liniach nr 1 i 4. Docelowo, jeżeli pozwolą na to warunki techniczne, nowoczesne wagony będą obsługiwać pasażerów m.in. na liniach nr 1, 2 i 4. 

Przypomnijmy, że nowe wagony  są częściowo niskopodłogowe – niska podłoga znajduje się w środkowej części tramwaju i stanowi ponad 40% powierzchni podłogowej w stosunku do udziału powierzchni podłogi dla osób stojących . Człon niskopodłogowy tramwaju ułatwi wsiadanie i wysiadanie z pojazdu przede wszystkim osobom niepełnosprawnym, seniorom oraz poruszającym się z wózkami. Tramwaje te w części środkowej posiadają także rozkładaną rampę oraz specjalny przycisk dzięki któremu można zasygnalizować motorniczemu np. potrzebę rozłożenia rampy i udzielenia pomocy przy wsiadaniu lub wysiadaniu z pojazdu.

Warto również wspomnieć że drzwi tramwaju, tak jak w innych elbląskich wagonach, otwierane są na przystankach za pomocą przycisków umieszczonych wewnątrz i na zewnątrz wagonu. Po ok. 5 sekundach od momentu otwarcia, drzwi będą samoczynnie się zamykały – wyjątkiem od tej reguły będzie aktywowanie przycisku dla osób niepełnosprawnych w środkowej części wagonu – w takim przypadku drzwi będzie mógł zamknąć jedynie motorniczy.

Na poprawę komfortu i bezpieczeństwa podróżowania będą miały wpływ: znacznie większa ilość miejsc siedzących – 26 (dla porównania, w podobnej wielkości tramwaju starszego typu, jest ich zaledwie 16) oraz cichsza praca nowoczesnego układu napędowego wraz z systemem piasecznic wspomagających eliminacje poślizgów. Wagony posiadają system EKM wraz z dwufunkcyjni kasownikami obsługiwanymi za pomocą ekranu dotykowego, głosowymi zapowiedziami przystanków, nowoczesne i czytelne tablice elektroniczne oraz gniazda usb, umożliwiające podładowanie urządzeń mobilnych.

Rozbudowany system monitoringu wizyjnego z całą pewnością poprawi bezpieczeństwo pasażerów.

Serdecznie zapraszamy do testowania nowego nabytku Tramwajów Elbląskich.

Przypominamy, że oprócz zakupu taboru realizowana jest budowa hali na terenie zajezdni oraz węzła przesiadkowego w obrębie Placu Dworcowego. Zadania realizowane są w ramach Projektu „Poprawa zrównoważonej mobilności mieszkańców Elbląga”. Łączny koszt inwestycji w infrastrukturę tramwajową wynosi około 26 mln zł.

SKRYPT DO WYSKAKUJACEGO BANERU NA STRONE