wersja tekstowa




           |             Zmiany w funkcjonowaniu linii nr 30 od 25.09.2017 (poniedziałek)            |             od 22 września 2017 (piątek) przystanek płk Dąbka/ Stok (w kierunku do ul. 12 Lutego), zostaje przeniesiony za skrzyżowanie            |             Od 21.09.17 (czwartek) - linie nr 8 i 13 wracają na swoje stałe trasy            |             19.09.2017 (wtorek) - komunikacja miejska funkcjonuje już bez zmian wywołanych poniedziałkową sytuacją kryzysową            |             Europejski Tydzień Zrównoważonego Transportu i Dzień bez Samochodu w elbląskiej komunikacji miejskiej - 16 - 22 września 2


Zmiany w funkcjonowaniu linii nr 30 od 25.09.2017 (poniedziałek) od 22 września 2017 (piątek) przystanek płk Dąbka/ Stok (w kierunku do ul. 12 Lutego), zostaje przeniesiony za skrzyżowanie ulic płk S. Dąbka – Pionierska Od 21.09.17 (czwartek) - linie nr 8 i 13 wracają na swoje stałe trasy 19.09.2017 (wtorek) - komunikacja miejska funkcjonuje już bez zmian wywołanych poniedziałkową sytuacją kryzysową Europejski Tydzień Zrównoważonego Transportu i Dzień bez Samochodu w elbląskiej komunikacji miejskiej - 16 - 22 września 2017

Przebudowa drogi wojewódzkiej 504, etap II – budowa torowiska i trakcji tramwajowej w ul. Grota Roweckiego i ul. 12Lutego w Elblągu

 

„Przebudowa drogi wojewódzkiej 504, etap II – budowa torowiska i trakcji tramwajowej
w ul. Grota Roweckiego i ul. 12Lutego w Elblągu”

 

Projekt, będący kontynuacją przebudowy ul. 12 Lutego leżącej w ciągu drogi wojewódzkiej nr 504
w obszarze miasta Elbląg, mający na celu zwiększenie efektywności energetycznej transportu miejskiego oraz rozwój zrównoważonego transportu publicznego, zakłada:

  • budowę układu torowego wraz z odwodnieniem w ul. Gen. Grota-Roweckiego i ul. 12 Lutego,
    w środkowych, istniejących i przygotowanych w tym celu pasach rozdziału
  • budowę peronów przystanków tramwajowych oraz przebudowę przejść dla pieszych i innych elementów wyposażenia systemu drogowego,
  • budowę i przebudowę sygnalizacji świetlnej w ramach poprawy bezpieczeństwa ruchu
  • budowę sieci trakcyjnej w ul. Gen. Grota-Roweckiego i ul. 12 Lutego,
  • budowę kabli trakcyjnych zasilających i powrotnych,
  • przebudowę stacji prostownikowej przy ul. Szpitalnej,
  • wykonanie oznakowania poziomego i pionowego,
  • wykonanie zieleni.

Realizacja projektu odciąży układ drogowy w centralnej części miasta w zakresie komunikacji samochodowej na korzyść komunikacji zbiorowej, z której korzystają nie tylko mieszkańcy Elbląga, ale również jego obszaru funkcjonalnego ZIT-bis, uczący się i pracujący w Elblągu oraz korzystający
z usług publicznych tu zlokalizowanych. Przyczyni się to do zwiększenia mobilności miejskiej
w miejskim obszarze funkcjonalnym Elbląga.

Budowa sieci komunikacji tramwajowej jest optymalnym rozwiązaniem dla stworzenia w obszarze funkcjonalnym Elbląga sprawnego systemu komunikacji zbiorowej i ograniczenia uciążliwości transportu dla środowiska. Rozwiązanie proponujące krótszy czas przejazdu za pomocą transportu tramwajowego przyczyni się do ograniczenia transportu autobusowego, a tym samym ograniczenia emisji gazów cieplarnianych.

 

Koszt ogółem:13.436.104,84 zł,

w tym dofinansowanie(zgodnie z umową o dofinansowanie z dnia 04.01.2017 r.):

UE – 8.293.186,66 zł
budżet państwa – 1.105.256,97 zł

 

Projekt dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020: Oś priorytetowa
4. Efektywność energetyczna, Działanie 4.4. Zrównoważony transport miejski, Poddziałanie 4.4.2. Poprawa mobilności miejskiej w miejskim obszarze funkcjonalnym Elbląga – ZIT bis.